wtorek, 21 lutego 2012

Koń pełnej krwi angielskiej








Został wyhodowany w XVIIIw. w Anglii. Są to najszybsze i najbardziej wartościowe konie na świecie. Do powstania tej rasy przyczyniły się trzy ogiery- Godolphin Arabian, Byerley Turk i Darley Arabian. Pierwszy z nich urodził się w Tunezji w 1724r. miał on być ofiarowany Ludwikowi XV we Francji, ale w końcu dotarł do Anglii gdzie przyczynił się do założenia linii Matchem. Byerley był to kary koń, jego pochodzenie jest nieznane w 1689r. trafił do Anglii, gdzie stworzył linię Herod, ostatni z nich- Darley Arabian był ogierem czystej krwi Arabskiej, został przywieziony do Anglii z Syrii w 1705r. stał się założycielem linii Eclipse.   je z klaczami silniejszych ras, dzięki czemu konie te są w stanie utrzymać szybki chód na długich dystansach. Konie pełnej krwi angielskiej są duże, mają smukła szyję, długie nogi. osiągają wysokośc 165-175cm w kłębie, jednak  wzrost się różni zależnie od celów do jakich są one używane. Ich głowa ma prosty profil, grzbiet jest długi i mocny, nisko osadzony ogon. Maści typowe dla tej rasy: kara, gniada, skarogniada, siwa i kasztanowata.

2 komentarze:

  1. Cześć, niedawno nauczyłam się jeździć i też założyłam bloga zapraszam do mnie my-passion-blog.blogspot.com

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy blog, będę tutaj zagladać. Zapraszam na mój blog o mojej pasji...liska-hrdzava.blogspot.com
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń